- REQNET Sp. z o.o., Gdów nr 685, 33-420 Gdów, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000715979, posługująca się numerem NIP 6832098917, REGON 369361930 (dalej „reQnet”), będąca producentem rekuperatorów marki „reQnet” z serii „reQ” (dalej „Urządzenie”) jest gwarantem i na podstawie niniejszego dokumentu (dalej „Dokument”) udziela gwarancji na Urządzenie, na warunkach wskazanych w Dokumencie i na okres 24 miesięcy od dnia jego pierwszego uruchomienia Urządzenia w rozumieniu pkt. 3 -6 poniżej (dalej „Okres Gwarancji”).
- Gwarancja obejmuje Urządzenie, zakupione i użytkowane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i przysługuje wyłącznie końcowemu użytkownikowi Urządzenia (dalej „Klient”), u którego dokonano pierwotnego montażu i pierwszego uruchomienia Urządzenia w rozumieniu pkt. 3 – 6 Dokumentu.
- Montaż Urządzenia następuje w miejscu wskazanym przez Klienta i przez wyspecjalizowane podmioty, wpisane na oficjalną listę autoryzowanych instalatorów Urządzenia, prowadzoną przez reQnet i znajdującą się pod adresem: www.reQnet.pl (dalej „Instalator”).
- Po dokonaniu przez Instalatora czynności związanych z instalacją i montażem Urządzenia, następuje uruchomienie Urządzenia przez Instalatora (dalej łącznie „Pierwsze Uruchomienie Urządzenia”), która to czynność zostaje podjęta, gdy:
- instalacja Urządzenia została wykonana i sprawdzona przez Instalatora pod kątem zgodności z instrukcją obsługi Urządzenia;
- centrala oraz urządzenia peryferyjne Urządzenia zostały zamontowane przez Instalatora zgodnie z dokumentacją reQnet dostarczoną wraz z Urządzeniem;
i obejmuje wykonanie następujących czynności:
- ustawienie parametrów Urządzenia przez Instalatora w systemie INPRAX;
- dokonanie przez Instalatora rejestracji Klienta i Urządzenia w systemie INPRAX udostępnionego Instalatorowi przez reQnet, służącego do bieżącej i zdalnej obsługi Urządzenia przez Klienta;
- regulacja systemu wentylacyjnego przez Instalatora.
- wykonanie montażu Urządzenia przez Instalatora;
- przedstawienie dowodu zakupu Urządzenia;
- przedstawienie wypełnionego Potwierdzenia Uruchomienia Centrali Wentylacyjnej wraz z podpisanym Oświadczeniem Użytkownika.
- użytkowanie Urządzenia w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w zakresie regulacji dotyczących ochrony przeciwpożarowej i BHP, oraz wskazaniami reQnet znajdującymi się w instrukcji obsługi Urządzenia.
- W Okresie Gwarancji, reQnet zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia nieprawidłowości i/lub usterek dotyczących Urządzenia, wynikających z wad produkcyjnych Urządzenia (wady materiałowe lub konstrukcyjne Urządzenia lub jego części).
- Gwarancja obejmuje wyłącznie uprawnienie Klienta do żądania naprawy Urządzenia lub wymiany wadliwych części Urządzenia na nowe.
- Zgłoszenie roszczeń gwarancyjnych objętych Dokumentem jest możliwe w stosunku do nieprawidłowości i/lub usterki w działaniu Urządzenia, ujawnionych i zgłoszonych w Okresie Gwarancji.
- Gwarancja nie obejmuje:
- Urządzeń, które nie posiadają numeru seryjnego lub nie jest możliwa identyfikacja numeru seryjnego Urządzenia;
- elementów eksploatacyjnych Urządzenia, takich jak na przykład filtry;
- elementów związanych bezpośrednio z montażem Urządzenia, takich jak na przykład: elementy montażowe, kanały wentylacyjne, urządzenia peryferyjne, przewody zasilania i sygnałowe inne niż dostarczone z urządzeniem.
- Gwarancja nie obejmuje usterek i nieprawidłowości dotyczących Urządzenia, a wynikających z:
- montażu i instalacji Urządzenia niezgodnie z instrukcją Obsługi Urządzenia;
- użytkowania Urządzenia w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem, obowiązującymi przepisami prawa lub wskazaniami reQnet znajdującymi się w instrukcji obsługi Urządzenia;
- mechanicznego uszkodzenia Urządzenia przez Klienta i wywołane tym uszkodzeniem wady, w tym wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia Urządzenia podczas prowadzenia prac budowlanych, remontowych oraz montażowych;
- wykonywania serwisu lub modyfikacji lub konserwacji lub naprawy lub zmian konstrukcyjno-technicznych Urządzenia przez podmioty nieuprawnione;
- zastosowania przez Klienta niewłaściwych wymogów technicznych dla Urządzenia lub niesprawnej lub wadliwej instalacji elektrycznej, w tym nie posiadającej stosownych zabezpieczeń;
- zdarzeń losowych, np. przepięcia w instalacji elektrycznej, uderzenie pioruna itp. oraz zdarzeń wywołanych przez zwierzęta i owady;
- brakiem odpowiednich filtrów i ich odpowiedniej wymiany lub zanieczyszczenia Urządzenia pyłem budowlanym;
- innych uszkodzeń powstałych nie z winy reQnet jako producenta Urządzenia.
- Zgłaszanie nieprawidłowości lub usterek Urządzenia następuje przez Klienta w formie pisemnej na adres siedziby reQnet lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@reQnet.pl (dalej „Zgłoszenie”). reQnet w terminie nie późniejszym niż 14 dni roboczych (dni od poniedziałku do piątku) od dnia doręczenia reQnet Zgłoszenia, rozpatruje Zgłoszenie i informuje Klienta o sposobie i terminie załatwienia sprawy.
- Wykonanie zobowiązań gwarancyjnych przez reQnet następuje w terminie 14 dni roboczych (dni od poniedziałku do piątku) od dnia rozpatrzenia Zgłoszenia przez reQnet z uwzględnieniem, że Urządzenie znajdujące się na stałe w miejscu użytkowania przez Klienta jest naprawiane przez reQnet w tym miejscu w uzgodnionym pomiędzy reQnet a Klientem terminie i stąd termin powyższy może ulec wydłużeniu. reQnet zastrzega sobie możliwość wydłużenia powyższego okresu także w przypadku wystąpienia siły wyższej lub konieczności wyprodukowania lub sprowadzenia części niezbędnych do wykonania usługi gwarancyjnej.
- W sytuacji, gdy w trakcie wykonywania naprawy na skutek Zgłoszenia Klienta okaże się, że miała miejsce okoliczność wyłączająca odpowiedzialność reQnet jako gwaranta, w tym na podstawie pkt. 9 i 10 Dokumentu, wówczas reQnet powiadomi Klienta o dodatkowych kosztach związanych z naprawą i po uzyskaniu przez Klienta akceptacji co do wysokości kosztów, reQnet dokona naprawy Urządzenia w uzgodnionym zakresie.
- Czynności serwisowe związane z okresowymi przeglądami, czyszczeniem i konserwacją Urządzenia, także wykonywane w Okresie Gwarancji, realizowane są przez reQnet na koszt i zlecenie Klienta.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta, wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Dokumentem, zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.